Vistas de página en total

martes, 30 de agosto de 2011

tarea de la unidad III

Técnicas de lectura: predicción, scanning y skimming

Digital Learners in Higher Education

Implications for Teaching, Learning & Technology
Understanding How Postsecondary Learners Use Digital Technologies and the Implications for
Higher Education

New and emerging technologies are having a profound impact on how we communicate, interact, access and use information. They are affecting business, entertainment and social activity. Commentators and futurists suggest there are profound implications for education as well. They argue that because this “Net Generation” of learners is so immersed in a networked world of digital technology, they behave differently, have different social characteristics, different ways of using and making sense of information, different ways of learning, and different expectations about life and learning. But is this an accurate portrayal of our students? The answer to this question has potentially significant and costly implications for how we teach and how we use learning technologies.
This international research project is investigating how postsecondary learners in different  institutional contexts and cultures think about technology and how they use it in their social and educational lives. We will examine the issue in depth to gain an understanding of  what the growing use of the new digital technologies means for teaching and learning in higher education.







Observe la imagen y conteste las siguientes preguntas.

De acuerdo al título y la imagen, ¿cuál cree usted que es el tópico que está a punto de
leer?

Influencia de la Tecnología educativa a nivel superior en la actualidad.

¿Cuál es la idea general del texto?
New and emerging technologies are having a profound impact on how we communicate, interact, access and use information. They are affecting business, entertainment and social activity.

Se refiere, a que Las Tecnologías nuevas y emergentes están teniendo un impacto profundo en la forma de comunicarnos, interactuar, acceder y utilizar información. Que están afectando a la actividad empresarial, el entretenimiento y social. (desde el punto de vista educacional)


¿Que palabras se repiten?
Digital, learners, technologies, Implications, technology

¿Que palabras se parecen al español?

Education, digital, technologies, international, cultures, different, information, social, educational, students, digital, implications.


¿Cuales son las palabras en negrita, el titulo, subtitulo o gráficos que te ayudan a entender el texto?

De los títulos: Digital, learners, higher education, implication, teachin, technology.
Del dibujo o diagrama: los sircuitos digitales.

¿De qué trata el texto? Lee el primer párrafo y el último o la ultimas ideas del último párrafo.

Las Tecnologías nuevas y emergentes están teniendo un impacto profundo en la forma de comunicarnos, interactuar, acceder y utilizar información. Que están afectando a la actividad empresarial, el entretenimiento y social. por otro lado, se realizara un estudio del tema en profundidad para obtener una comprensión del aumento del uso de las nuevas tecnologías de medios digitales para la enseñanza y el aprendizaje en la educación superior.

Scanning
• Seleccione un texto y escribe 4 preguntas puntuales sobre fechas, sitios, etc. (utiliza una biografía referente a algún autor de tu área de experticia).

Badrul Huda KHAN Biography,Bibliography,Books Review,Publications,Career,Email AddressAmerican born Bangladesh, b. 1958. Genres: Education, Business/Trade/Industry, Economics.

Career: Indiana University, School of Medicine, instructional developer and evaluation specialist, 1993-94; University of Texas, assistant professor of educational technology & founding coordinator of graduate  program in educational technology, 1994-97; George Washington University, associate professor of educational technology & program director of educational technolgy leadership cohort program, 1997-2006; Jones International University, subject matter expert, 2001; The World Bank, independent consultant, 2002; e-TQM College, chief e-learning advisor, 2003-; Granato Group, chief learning consultant, 2004-; Independent Consultant, 2006-; Elsevier Inc, branded learning portal expert, 2006-; Educational Technology, editor; International Review of Research, consulting editor; Asian Virtual University, McWeadon Education, Books ToRead.com and WebCourseReview.com, founder; George Mason University, adjunct professor, 2008-.
Publications: Web-Based Instruction, 1997; Instructional Multimedia Presentation with PowerPoint: A Practical Guide, 1997; Web-Based Training, 2001; E-Learning Strategies, 2002; E-Learning Checklist, 2002; Web-Based Learning, 2003; E-learning QUICK Checklist, 2005; E-learning: Design, Delivery and Evaluation, 2005; Managing e-learning: Design, Delivery, Implementation, and Evaluations, 2005; ed. Flexible Learning in an Information Society, 2006. Contributor to periodicals.
Address: George Mason University, 4400 University Dr., Fairfax, VA 22030, U.S.A.
Online Address: khanb@bookstoread.com

Fuente: http://abroadlanguagestudies.com/2011/05/badrul-huda-khan-biographybibliographybooks-reviewpublicationscareeremail-address/

1.- ¿Que cargo ejerció en 1993-1994?
Desarrollador de enseñanza y especialista en evaluación en la Universidad de Indiana,  Facultad de Medicina.

2.- ¿Que cargo ejerció en la universidad de texas?

Profesor asistente de la tecnología educativa y coordinador fundador del programa de postgrado en tecnología educativa en el período 1994-1997.

3.- Nombre 2 de sus públicaciones
E-learning QUICK Checklist, 2005 y  E-learning: Design, Delivery and Evaluation, 2005

4.- ¿Cual es su dirección?
George Mason University, 4400 University Dr., Fairfax, VA 22030, U.S.A.

No hay comentarios:

Publicar un comentario